Ik ben een halfuur te laat op werk gekomen, wat gebeurt er nu?

Ik ben dus een halfuur te laat gekomen op het werk en ik werk bij de albert heijn als cassiere. Alleen is het punt dat ik helemaal niet wist dat ik moest werken omdat het een rooster verandering was, maar mijn TL zei dat het wel vaker gebeurt dat mensen het niet zien. Ik weet het ook al niet meer zeker van mezelf nu. Weet iemand wat ze nu gaan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de TL (leidinggevende, neem ik aan?) verder niets gezegd heeft, behalve dat medewerkers vaker niet zien dat er een roosterwijziging is, dan mag je ervan uitgaan dat er verder ook niets gaat gebeuren. Het ligt er ook aan hoe en wanneer een roosterwijziging gecommuniceerd wordt. Blijkbaar komt het vaker voor dat mensen het niet zien, misschien moet de TL zichzelf eens achter de oren krabben?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies. Dat is uiteindelijk degene die er voor moet zorgen dat wijzigingen tijdig en in overleg doorgegeven worden. Zo werd de dochter van mijn vriendin bij de Jumbo om de haverklap ingeroosterd op uren dat ze op school zat, en daar niet van verwittigd (en ze was ook niet de enige). ...uiteindelijk heeft het haar niet haar baan gekost, maar de teamleider wel ;-)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Het rooster wordt vaak op dinsdag de week ervoor definitief. Maak er dan een foto van met je telefoon. Al meen ik me herinneren dat AH tegenwoordig ook met een online rooster werkt. In de CAO staat wanneer je recht hebt op een definitief rooster, daar heeft AH zich aan te houden, na deze tijd is het aan de AH om jou op de hoogte te houden d.m.v. persoonlijk contact, bellen of aanspreken. Niet per sms, mail of WhatsApp. Zeggen dat je elke dag moet kijken is ook oneerlijk. Want als jij vandaag om 8:00 kijken en ze wijzigen om 9:00 je dienst voor morgen.... Mijn werkgever heeft zijn lesje dan ook geleerd, als hij mij niet belt kom ik niet, of ik het nu gezien heb of niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hele goeie strategie ;-)

Antwoorden (1)

Niks, zeker niet als het de eerste keer is en je normaliter altijd op tijd bent. Zo te horen heb je niet eens een berisping gehad en is bekend dat de schuld buiten jezelf lag.
Kom je chronisch en structureel te laat, door je eigen toedoen, dan is het een ander verhaal, en ben je vermoedelijk snel van je baantje af.

De enige manier om het te voorkomen is gewoon elke keer als je bent wezen werken op het rooster kijken wanneer je weer moet, en als daar twee of drie dagen tussen zitten, tussendoor een keertje bellen of een collega vragen of ze even voor je op het plan wil kijken. Het ongelofelijk domme gehannes met roosters, en het niet doorgeven van veranderingen is helaas een zeer bekende chronische kwaal in vrijwel ELKE supermarkt. Je kunt doen wat je doen kunt, en niet meer.